توسعه و پيشرفت پايدار جز با مديريت بهره‌ور و روزآمد منابع و بهره‌گيرى از ظرفيت‌هاى بالقوه و بالفعل محقق نخواهد شد. ايران اسلامى با منابع متعدد و متنوع، از جمله‌ى غنى‌ترين و ثروتمندترين كشورهاى جهان است كه با پيروزى شكوهمند انقلاب اسلامى و در سايه توجهات و عنايات حضرت ولى عصر (عج)، با تكيه بر توان، دانش و همت نخبگان متعهد و متخصص در مسير خودكفائى و خوداتكايى قرار دارد.
جمهورى اسلامى ايران با منابع عظيم نفت و گاز، ساليان متمادي با اقتصاد نفت‌محور اداره شد كه با تدابير و تاكيدات مقام معظم رهبرى (مدظله‌العالى) و همت مديران و كنش‌گران صنعت نفت، گاز و پتروشيمى با سیاست پرهيز از خام‌فروشى و كاربست سياست‌هاى اقتصاد مقاومتى، پيشرفت چشم‌گيرى را به خود ديده است. از مهم‌ترين راهبردها در استقرار اقتصاد مقاومتى، حمايت از ايجاد و توسعه زيست بوم نوآورى و فناورى و اقتصاد دانش‌بنيان است كه به عنوان ركن مولد و درون‌زاى اقتصادى بايد به طور ويژه مدنظر قرار گيرد.
با عنايت به نام‌گذارى امسال تحت عنوان"توليد، دانش‌‎بنيان، اشتغال‌آفرين" توسط معظم‌له و سياست‌گذارى وزارت علوم، تحقيقات و فناورى در ارتباط با توسعه اكوسيستم نوآورى استان‌ها (تانا) در حوزه‌هاى مختلف، فرآيند تانا با محوريت صنعت نفت، گاز و پتروشيمى به اهتمام شركت كسرى انرژى پاسارگاد و با حمايت و همراهى پارك علم و فناورى دانشگاه فردوسى مشهد، پارك علم و فناورى خراسان رضوى، شركت پالايش گاز شهيد هاشمى‌نژاد و ساير كنش‌گران زيست‌بوم نوآورى و فناورى صنعت نفت، گاز و پتروشيمى مدنظر قرار داد که با هدف هم‌افزایی تجربیات، ظرفیت‌ها و نیز توسعه هدفمند در چارچوب‌ سیاست‌ها و چشم‌اندازهای ملی و منطقه‌ای، در قالب نشست‌های هم‌اندیشی چالش‌محور، همایش‌های موضوع‌محور، نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و فناوری و طراحی و پیاده‌سازی زیست‌بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است.
توسعه زیست‌بوم‌محور تنها با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی همه کنش‌گران و ذی‌نفعان آن محقق خواهد شد و دستاوردها و نتایج آن نیز جز برای ایشان نخواهد بود. فرآیند تانا با محوریت صنعت نفت‌، گاز و پتروشیمی با برگزاری رویداد استانی تانا در تاریخ 29 دی‌ماه 1401 به همت پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان رضوی، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و شرکت کسری انرژی پاسارگاد از ساعت 8:30 لغایت 12 در محل دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز خواهد شد.
لازم به ذکر است تاکنون 3 نشست هم اندیشی با حضور صاحب نظران و بازیگران مختلف این زیست بوم بعنوان پیش رویدادهای این فرآیند برگزار شده است تا بتوان با بهره مندی از حضور همه ی کنشگران این زیست بوم نقشی موثر در توسعه و ارتقاء نوآوری صنعت نفت و گاز داشته باشیم.
لینک ثبت نام : https://evand.com/events/iepi
جهت هر گونه سوال و کسب و اطلاعات بیشتر: دبیرخانه تانا نفت و گاز به شماره تماس 05138400637 و 09379340647

 

photo 2023 01 07 07 52 39